Przejdź do głównej zawartości

ściana

Strzemiona na zbrojenie prefabrykowane, ale pręty i cała robota koszy "samorobnie". Na tym skrzyżowaniu ław (15cm przesunięcie ściany czołowej garażu) masakryczne trzeba było się namęczyć, żeby to połączyć Strzemiona na zbrojenie prefabrykowane, ale pręty i cała robota koszy "samorobnie". Na tym skrzyżowaniu ław (15cm przesunięcie ściany czołowej garażu) masakryczne trzeba było się namęczyć, żeby to połączyć, No i zaczęły się następne problemy. Zamówione 1020 szt.bloczków betonowych M15 38x25x12 i przywiezione na działkę okazały się bardzo słabe jakościowo:, pekające całe bloczki pod wpływem gumowego młotka, dużo pyłu w bloczkach, bloczki tak słabe, że samym młotkiem idzie je łamać bez żadnej kątówki,która i tak w nie wchodziła jak w masło.
Wymurowałem dwa rogi ale zrezygnowałem z dalszych prac. Do porównania kupiłem po parę bloczków konkurencyjnych firm no i nie miałem wątpliwości, że te moje to niewypał. Porównywane bloczki były o wiele wytrzymalsze a poza tym ważyły 25,1kg 25,1kg oraz 24,3kg. Moje bloczki ważą 21,1kg.  Temat bloczków dalej nierozwiązany.  Podsumowanie ostatnich ważnych wydatków:
- Beton B20 (C16/20) na ławy razem z usługą zalania ław (pompogruszka + chłopek do zalewania ław) 11m3 * 190zł/m3 = 2090 zł
- bloczki fundamentowe 1020 szt. 38x12x25 M15 - 2,35zł za sztukę wraz z transportem;
- Cement CEM II/B-S 32,5R MULTI GÓRAŻDŻE (8,86zł/25kg) z transportem;
- folia fundamentowa gr. 1mm szer. 40cm 189zł za 60m.
- pasek płukany 0-2mm do zaprawy 38zł/t z transportem;
W planach jeszcze izolacja ściany fundamentowej dysperbitem 2 warstwy + gruntowanie. Na to styrodur XPS 10cm, jakieś zatynkowanie tego wraz z siatką, folia kubełkowa i drenaż.
Najlepszy jest fragment instrukcji dysperbitu, w którym jest wymagane wysuszenie i wysezonowanie przegród,które ma się zamiar zaizolować - czyli chcąc zaizolować fundament zgodnie z instrukcją to powinienem go zostawić odkopanego przez cały sezon. Może dobra rada, ale ze względów praktycznych nie do wykonania...

W związku z paroma pytaniami o jakość bloczków podzielę się tym czego się dowiedziałem na ten temat:
1. Żeby oceniać wytrzymałość bloczków powinny one mieć conajmniej 2 tygodnie od daty produkcji, ponieważ dopiero po tym okresie uzyskują one duży procent docelowej wytrzymałości. Żeby ostatecznie ocenić bloczki muszą one mieć 4 tygodnie od daty produkcji, ponieważ wtedy muszą one posiadać deklarowaną wytrzymałość.
2. Bloczki nie powinny pękać np na pół lub 1/3 lub duże kawałki rogów w dużych ilościach podczas murowania lub przenoszenia.
3. Uczciwe bloczki po wyschnięciu (powinny mieć gęstość 2200kg/m3 +-10%, czyli bloczek M15 38cmx12cmx25cm powinien ważyć co najmniej 22,5kg.
Wiadomo, że najwiecej waży cement i żwir, także jeżeli bloczki są lżejsze to znaczy, że zaoszczędzono na którymś z tych materiałów.
4. Waląc młotkiem w bloczek dźwięk powinien bardziej przypominać metaliczne uderzenie. Nie powinien być on wygłuszony np. taki choćby w Ytonga się waliło. Nie powinien on się odkształcać pod wpływem uderzenia, ale kruszyć albo pękać, tym bardziej nie powinno się w niego dać wbić np. gwoździa
Na budowie już w zeszłym tygodniu przytransportowane zostały nowe bloczki betonowe, które nawiasem mówiąc są nieporównywalnie lepsze od poprzednich. Wieć ściany fundamentowe powoli pną się do góry.
Zastanawia mnie dwie rzeczy:
1.W projekcie mam takie prowizoryczne fundamenty z betonu wylanego do poziomu gruntu rodzimego pod ścianki działowe. Myślę, że pominę ten element, ponieważ niedość, że pod ściankami działowymi będzie 15cm chudego betonu, 20cm, styropianu i z 7 cm jastrychu dodatkowo zbrojonego pod ściankami działowymi.
2. Wysokość wylewki z chudego betonu względem ścian fundamentowych. W projekcie jest ta wylewka 20cm poniżej górnej krawędzi ściany fundamentowej, tak, że styropian o gr. 20cm jest w poziomie na równą ze ścianą fundamentową. Widzę, że jednak duża większość budujących wylewa chudy beton na równo ze ścianami fundamentowymi. W internecie nie znalazłem za dużo na ten temat; wg.mnie plusy chudziaka wylanego wyżej to ograniczenie mostków termicznych w ścianach oraz np. w drzwiach zewnętrznych, tarasowych itp. Minusy to większa ilość piasku do zasypania fundamentów oraz większa ilość materiału na o 20cm wyższe mury.
Dzisiaj przyjechał przedstawiciel producenta i potwierdził, że bloczki są jakieś felerne, jutro decyzja czy je biorą spowrotem.
Jestem trochę podłamany - czas leci, dni coraz krótsze, a do zimy coraz bliżej.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

BL

organizatorzy wieczorów kabaretowych zdają sobie sprawę, że ludzie zaczynają oszczędności od kultury: - Chleb i masło trzeba kupić, a na wyjściu na kabaret, do kina czy teatru można oszczędzić. Na organizatorów padł blady strach, bo dopiero co mieliśmy pandemię i imprezy były odwoływane, a teraz doszedł kryzys i drożyzna.

mieszkanie

jak można bezkarnie mieszkać w czyimś budynku ?Ja sie pytam JAK ? Wyobraźcie sobie ze do waszego mieszkania wchodzi obcy człowiek i nie chce wyjść, nie macie prawa go wyrzucic bo to stalking czy cos jeszcze ? Ja rozumie ze jeśli ktoś ma więcej niż 250 metrów powierzchni mieszkalnej to powinien placic podatek od bogactwa, bo przez takich spekulantów ceny mieszkań idą w górę. Ale bez przesady zebym nie mogl kogoś wyrzucić z własnego mieszkania czy domu.Odcinam zawsze gdy zaczyna się okupacja i nie mam z tym problemu. Skoro mają rozwiązaną zgodnie z prawem umowę to nie mogę ich obciążyć za media które zużyją. A ja za nie płacić nie mam obowiązku bo niby czemu. W życiu w żadnym sądzie nie przegrałem. Może jeszcze co? Mam za darmo mościć cwaniaczków? Kupiłem nieruchomość, zainwestowałem w nią to teraz z tego korzystam. Nie masz kasy to won do Brata Alberta a nie kraść uczciwie wynajmującym! Z jednej strony dobrze, jeśli lokator jest uczciwy, ale z drugiej to bezsens. Kupiliśmy mieszkanie, s

prawo wyboru

A kto powiedział, że naród francuski musi wiecznie istnieć. Wyabortują się, i ich nie będzie, a terytorium Francji, zgoła przyjemny kawałek Europy, posiądą (już w znacznym stopniu tak jest) wyznawcy Proroka. Ci mają odmienny pogląd na “prawa człowieka” i na życie. To kwestia czasu, kiedy udzielą rdzennym mieszkańcom tego kraju swojej lekcji moralności. Obawiam się, że niewielu Francuzów te lekcje przeżyje. Cóż, jedne narody giną, inne powstają. Francuzi to bardzo stary naród, którym przyszłość nie niesie już żadnej nadziei. Ukatrupią swoje dzieci, i tak zakończą swoje dzieje w Europie. No bo kto powiedział, że Arabowie nie mają prawa do tej ziemi? W IX wieku przegrali z tubylcami, ale teraz nadchodzi czas ich rewanżu. Dyskusja o aborcji zawsze pokazuje co rozumiemy przez “prawo” i że kompletnie nie rozumiemy, że wcale nie musi to być żaden nakaz, zalecenie postępowania a wolność wyboru – prawo do skorzystania lub nieskorzystania z jakiegoś prawa. Po prostu nie dorośliśmy do tego by poj