Przejdź do głównej zawartości

dobieranie

Niedowymiarowanie PC było standardem 10 lat temu, przede wszystkim poprzez wysokie ceny samych pomp i całych instalacji. Dobierając PC np. na 80%, oszczędzało się bardzo dużo na cenie urządzenia. Jak rozmawiałem z dystrybutorem Ziriusów na kraj (swego czasu był tutaj organizowany w wątku zakup grupowy ) - on twierdził, że w Szwecji normą jest dobieranie na 60%. On u nas dobierał na 90-95%, bo ludzie tego nie zrozumieją i będą się bali grzania prądem. Przypominam, ze to był rok 2007-2008 z wszelkimi tego konsekwencjami
Ja rozumiem dobor PC ktora przy -15 oddaje taka moc jaka jest potrzebna aby nie korzystac z grzalek.
I sie zgadzam z takim podejsciem... Potem czy to -10, -15 czy -20... Wybor inwestora.
Ale znowu powraca + moc na CWU. ?
400L to powazna pojemnosc
Zrób Sobie takie zestawienie jak w pkt.3 e / #321 , wartości będą większe jeżeli to podłogówka ?
Po takiej całościowej analizie , wyjdzie Tobie ile trzeba zł dołożyć aby mieć PC o jeden czy dwa rozmiary większe .
Bardzo istotne dla końcowego rezultatu ;
- jest wybór operatora prądowego oferującego korzystne ceny energii ,
- oraz zastosowane tzw. sterowania kombinowanego,
...( krzywa grzewcza + sterownik pokojowy )
Warto zasięgnąć z wiedzy przywołanego tu kolegi
Ty w życiu chyba nie widziałeś jak taki podgrzewacz przepływowy pracuje. Moc jaka jest potrzebna do podgrzania wody z temp 16C do 37C to 8,5kw. Do 40C to 9,5kw a to już jest gorąca woda i w takiej się raczej nie kompiesz ja osobiście ustawiam na 37C max 38C. Przyłącze mam 15kw i jakoś żadnych problemów nie miałem do tej pory mimo iż podgrzewacze mam 18kw i 21kw. Więc to co piszesz iż przekroczysz pobór 40kw jest z gatunku sci-fi. Po prostu ta moc jest nigdy nie używana no chyba że chcesz sobie wodę na herbatę gotować przez przepływówkę. A dzięki takiemu rozwiązaniu nie mam problemu że się poparzę wodą, grzeję dokładnie tyle ile potrzebuję, nie mam problemu że ktoś przede mną się kompał i już dla mnie brakuje wody bo pc nie zdażyła podgrzać, klimatyzacja Warszawa Wilanów nie tracę wody czekając aż napłynie ciepła o odpowiedniej temp. a woda jest droga (ze ściekami). Oczywiscie pomijam tu element grzania w 2 taryfie, wygrzewania buforow, akumulacji etc.
a wiec moc nie jest tylko kwestia potrzeb ale tez sposobu korzystania z PC
kilka lat później trochę się pozmieniało na rynku PC...pojawiły się inwerterowe p-w, gruntówki polskich producentów też zrobiły swoje...
tutaj na forum, zaczęło dominować przewymiarowanie - w celu maxymalnego wykorzystania 2T (z uzasadnieniem, że lepiej zapłacić trochę więcej za samo urządzenie, a różnica w cenie zwróci się błyskawicznie dzięki lepszemu wykorzystaniu taniej taryfy)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

BL

organizatorzy wieczorów kabaretowych zdają sobie sprawę, że ludzie zaczynają oszczędności od kultury: - Chleb i masło trzeba kupić, a na wyjściu na kabaret, do kina czy teatru można oszczędzić. Na organizatorów padł blady strach, bo dopiero co mieliśmy pandemię i imprezy były odwoływane, a teraz doszedł kryzys i drożyzna.

mieszkanie

jak można bezkarnie mieszkać w czyimś budynku ?Ja sie pytam JAK ? Wyobraźcie sobie ze do waszego mieszkania wchodzi obcy człowiek i nie chce wyjść, nie macie prawa go wyrzucic bo to stalking czy cos jeszcze ? Ja rozumie ze jeśli ktoś ma więcej niż 250 metrów powierzchni mieszkalnej to powinien placic podatek od bogactwa, bo przez takich spekulantów ceny mieszkań idą w górę. Ale bez przesady zebym nie mogl kogoś wyrzucić z własnego mieszkania czy domu.Odcinam zawsze gdy zaczyna się okupacja i nie mam z tym problemu. Skoro mają rozwiązaną zgodnie z prawem umowę to nie mogę ich obciążyć za media które zużyją. A ja za nie płacić nie mam obowiązku bo niby czemu. W życiu w żadnym sądzie nie przegrałem. Może jeszcze co? Mam za darmo mościć cwaniaczków? Kupiłem nieruchomość, zainwestowałem w nią to teraz z tego korzystam. Nie masz kasy to won do Brata Alberta a nie kraść uczciwie wynajmującym! Z jednej strony dobrze, jeśli lokator jest uczciwy, ale z drugiej to bezsens. Kupiliśmy mieszkanie, s

prawo wyboru

A kto powiedział, że naród francuski musi wiecznie istnieć. Wyabortują się, i ich nie będzie, a terytorium Francji, zgoła przyjemny kawałek Europy, posiądą (już w znacznym stopniu tak jest) wyznawcy Proroka. Ci mają odmienny pogląd na “prawa człowieka” i na życie. To kwestia czasu, kiedy udzielą rdzennym mieszkańcom tego kraju swojej lekcji moralności. Obawiam się, że niewielu Francuzów te lekcje przeżyje. Cóż, jedne narody giną, inne powstają. Francuzi to bardzo stary naród, którym przyszłość nie niesie już żadnej nadziei. Ukatrupią swoje dzieci, i tak zakończą swoje dzieje w Europie. No bo kto powiedział, że Arabowie nie mają prawa do tej ziemi? W IX wieku przegrali z tubylcami, ale teraz nadchodzi czas ich rewanżu. Dyskusja o aborcji zawsze pokazuje co rozumiemy przez “prawo” i że kompletnie nie rozumiemy, że wcale nie musi to być żaden nakaz, zalecenie postępowania a wolność wyboru – prawo do skorzystania lub nieskorzystania z jakiegoś prawa. Po prostu nie dorośliśmy do tego by poj